Author Topic: Çin'in alt geçitli otobüsü yollarda!  (Read 2612 times)

batuhan

  • Guest
Çin'in alt geçitli otobüsü yollarda!
« on: August 09, 2016, 11:10:16 AM »
Dev gibi, altından arabalar geçebiliyor ve üstelik elektrikli... İşte Çin'in geliştirdiği, dünyanın en acayip otobüsü...


Bundan altı yıl önce, Çin'de ilginç bir fikir çıkmıştı. Altından arabaların geçmesine izin veren büyük bir otobüs, trafiği azaltırken yüzlerce insanı taşımayı sağlayacak. Bu kavram bugün gelişerek, minyatür bir modelden hareket eden bir cisme dönüşmüş durumda ve Hebei bölgesinin Qinhuangdao şehrinde ilk denemesi yapıldı. Bu "Transit Elevated Bus" veya "TEB" (Yükseltilmiş Transit Otobüs) 300 yolcuyu taşıyabilecek olarak tasarlanmış durumda ve 22 metre uzunluğunda, 7.8 metre genişliğinde (iki şerit) ve 4.8 metre yüksekliğinde. Başka bir deyiş ile bu otobüs, var olan köprüler sebebiyle Çin'de bulunan çift katlı otobüslerden sadece biraz daha yüksek.

Görülebildiği kadarıyla TEB, 16 tekerlek üzerinde ilerlemekte ve sekiz çift tren tekerleği benzerleri ile yönlendirilmekte. Bu aracın 40-50 km/h hıza ulaşması gerekmekte ancak beklenenden kısa olan 300 metrelik gösterim sürüşünde bu deneysel elektrikli araç oldukça yavaş ilerledi. Bu gösterim, teknik bir denemeden ziyade kavramın geçerliliğini kanıtlama gösterimiydi çünkü buradaki aracın gerçek bir araç olduğunu söylemek pek mümkün değildi. İlerlenen 300 metrede herhangi bir trafik ışığı, yaya geçidi veya dönüş bulunmuyordu. Ancak bu haliyle bile TEB, özellikle içerisine çıkmalarına izin verilmiş olan kişileri, büyük iç hacmi ile etkilemeyi başardı. TEB'in içerisi ise, büyütülmüş bir metro vagonu gibi düşünülebilir.


TEB'in başmühendisi Song You Zhou'nun WCC Daily'ye mayıs ayında söylediğine göre, eğer her şey düzgün ilerler ise bir yıl ile bir buçuk yıl arasında bir süre içerisinde aracın caddelere çıkması söz konusu. Ancak yapılan gösterime bakıldığında bunun pek inandırıcı olmadığı söylenebilir. Öncelikli olarak Song'un daha önce bir kilometre olacağını söylediği gösterimin 300 metrede durmasının sebebi neydi? Ayrıca caddelerin pek çoğunun düz olmadığı düşünülürse, hafif eğimli bir yolda ilerlerken TEB'in altındaki araçlara ne olacak? Büyük dönüşler söz konusu olduğunda ise araçların geride durarak TEB'in önce ilerlemesine izin vermelerinin gerektiği kesin.
« Last Edit: August 09, 2016, 11:49:46 AM by Aymet »