Author Topic: Aymet programlarında firmama ait personel maaş , avans gibi giderlerini nasıl tutarım ?  (Read 10085 times)

Aymet Forum

  • Administrator
  • Jr. Member
  • *****
  • Posts: 82
Aymet programlarında  firmama ait personel maaş avans, ayrıca elektrik ve su gibi giderlerini nasıl takip eder ve kayıt altında tutarım?

CEVAP:
Aymet Yazılım’a ait tüm program tiplerinde bu işlemleri gerçekleştirmeniz mümkün. Bu işlem ile ilgili bir personelimize bir aylık maaş ödemesi yapalım.
1. Aşama:
Öncelikle FATURA menüsünde HİZMET KARTLARI nı seçelim ve açılan pencere de yeni bir kayıt işlem penceresi açalım. Kayıt penceresinde takip etmek istediğiniz işleme ait bilgileri giriş yapalım. Örnek olarak HİZMET KODU alanına “01” AÇIKLAMA bölümüne de “MAAŞ” olarak giriş yapabiliriz.Son olarak ANA BİRİM bölümüne bu kart ile ilgili birimi “AY” olarak belirtirsek. Hizmet Kartımızın ana girişlerini yapmış olacağız. TAMAM butonunu seçerek Hizmet Kartımızı kaydediyoruz..





2. Aşama:
FATURA menüsünden HİZMET ALIŞ FATURA sını seçiyoruz. Yukarıdan aşağıya ilgili alanları giriş yapıyoruz. CARİ KODU giriş kutusunda “…” seçerek seçim penceresine ulaştıktan sonra bu Hizmet Kartını ilişkilendirecek cari kaydımızı tanımlıyoruz ve seçiyoruz. Son olarak Hizmet Kodu bölümünde açılan seçim penceresinde 1. aşamada kaydettiğimiz.HİZMET KARTI nı (MAAŞ) seçerek fatura satırına çağırdıktan sonra ilgili bilgileri (FİYAT-TUTAR) girerek DEĞİŞİKLİKLERİ KAYDET butonu ile kaydımızı yapıyoruz.




Kontrol:
   FATURA menüsünden FATURA RAPORU’nu seçin.Açılan kriter penceresinde TARİH ARALIĞI, CARİ KODU ve FATURA TÜRÜ alanlarını doldurun. Burada sabit olarak seçmeniz gereken kriter FATURA TÜRÜ / HİZMET ALIŞ FATURASI olacaktır.
Son adımda TAMAM butonunu seçerek ilgili personele ait verilen MAAŞ ödemesini açılan raporda kontrol edebilirsiniz.



Ek Olarak:
CARİ KARTLARI penceresine personele ait isimlerin tanımlanması o personele ait detaylı bir kayıt tutulmasını sağlar. Fakat Elektrik, Su, Telefon gibi giderlerinizi takip etmek istediğinizde  CARİ KARTLARI penceresine tanımlayacağınız cari adı GENEL GİDERLER olabilir. Böylece her HİZMET KARTI için ayrı bir cari kaydı tutmanıza gerek kalmaz.
« Last Edit: June 28, 2013, 04:40:39 PM by ahmet »